Yellow arrow is gegroeid. Geen zorgen: we zijn nog steeds rebels, maar dan volwassen en slimmer. We doen inmiddels meer dan klanten de weg wijzen in de digitale jungle. We zijn gids van de digitale vooruitgang! En daar hoort een nieuw merkverhaal én een nieuwe website bij.
In 2017 begon het yellow arrow-avontuur. Een avontuur met twee duidelijke doelen:
> Een werkgever worden waar werkgeluk met tenminste een 9+ gewaardeerd wordt
> Een IT-partner zijn voor klanten die de tevredenheid met tenminste een 9+ waarderen
De naam yellow arrow ontstond toen we besloten dat we een gids voor onze klanten willen zijn. Een gids in de digitale jungle, want zo ervaren organisaties het IT-landschap vaak. Bij een gids is de pijl een sprekend symbool. En vanuit die pijl ontstond arrow, yellow arrow. Dat bekt lekker. En wanneer je yellow arrow in het rood schrijft, doet dit iets met je brein: het blijft hangen. En dat kunnen we inmiddels niet meer ontkennen.
Met ons verhaal van de gids in de digitale jungle én een enorme gedrevenheid gingen we de markt op. In het begin bereikten we vooral de kleinere organisaties die we mochten helpen met de moderne werkplekoplossingen van Microsoft. Wél op een unieke manier en met heel veel kennis. Inmiddels helpen we organisaties van allerlei omvang, tot wel 6500 eindgebruikers. Als doeners en denkers hebben we organisaties razendsnel digitaal laten transformeren.
In de afgelopen vijf jaar zijn we gegroeid. Naar ruim 200 heel tevreden klanten (met een gemiddelde klanttevredenheid van 8,9) en 23 gelukkige collega’s (die het werkgeluk met een 9,4 waarderen). We zijn volwassener geworden in meerdere opzichten en we doen inmiddels meer dan klanten de weg wijzen in de digitale jungle. We zijn gids van de digitale vooruitgang!
En bij de gids van de digitale vooruitgang hoort een bijgewerkt merkverhaal en een nieuwe website. Nog steeds rebels, maar dan volwassen en slimmer. Komt-ie, ahum:
Alles wat we bij yellow arrow doen, staat in het teken van mensen. Dat is best bijzonder, als je bedenkt dat we dagelijks vooral bezig zijn met ééntjes en nulletjes, met hard- en software, met planningen en processen.
Wij zijn namelijk een IT-bedrijf pur sang. Daar zijn we goed in en daar zijn we trots op. Maar nog veel trotser zijn we op hoe we dit doen. En met wie: die mensen. Niet alleen ons eigen team van talenten is met zorg samengesteld. Ook klanten, partners en eindgebruikers van onze digitale oplossingen krijgen bij ons de aandacht die ze verdienen. Het is namelijk niet de techniek, maar de mens die het succes bepaalt.
Daarom is het voor ons de kunst om adoptie te bewerkstelligen. Slimmer en veiliger samenwerken met behulp van digitale middelen is voor ons de heilige graal. Wij geloven enorm in vooruitgang, zijn gek van apps en data en werken zo veel mogelijk in en met cloudtoepassingen.
Maarrr, we staan met beide benen op de grond.
We houden namelijk niet van gedoe. Gedoe krijg je als je makkelijke dingen moeilijk maakt. Of moeilijke dingen nóg moeilijker. Daar zijn wij niet van. Wij streven er juist naar om moeilijke dingen makkelijker te maken. Niet alleen aan de achterkant, door heldere afspraken en processen, maar juist ook aan de voorkant.
Door moeilijk jargon te vermijden en ingewikkelde termen zo begrijpbaar mogelijk te maken, zorgen we ervoor dat iedereen, met én zonder IT-kennis, de toegevoegde waarde van (Microsoft’s) digitale middelen in de dagelijkse praktijk kan brengen.
Maar simpel is het moeilijkst, zei Cruyff al. En meestal heeft dat met perspectief te maken. Voor een voetbalverslaggever is het makkelijk om te roepen: "Wat doet die spits nou? Links staat helemaal niemand!?" Maar die voetballers lopen niet met de bird eye view van die verslaggever rond. Die staan er met hun neus bovenop. En dat is, denken wij, precies onze rol. Digitale vooruitgang realiseren, ‘hidden in plain sight’.
Je merkt al dat we bevlogen zijn. Over ons vak, maar ook over dat van onze klanten. We gaan all–In. We willen alles weten, leren en begrijpen over onze opdrachtgevers en haar klanten, voordat we zeker weten dat we samen kunnen voldoen aan de vraag.
En dat samen, dat is voor ons ook behóórlijk belangrijk. Die wederzijdse klik is van waarde om een duurzame relatie op te bouwen. Een relatie gebaseerd op onze gedeelde waarden, en niet alleen op basis van jouw diepe zakken en onze fantastische koffie en ministroopwafels.
Duurzame relaties hebben namelijk een breder perspectief. Wij werken naast rendement, efficiëntie en bedrijfsgroei ook aan breed gedragen maatschappelijke thema’s. Dat is voor ons de enige manier om een toekomst te creëren waar wij voor willen gaan: binnen de muren dé kweekvijver van (IT-)talent zijn als tofste werkgever (en omscholer) van Nederland. En buiten de muren van technische én strategische waarde zijn voor klanten, eindgebruikers van digitale middelen en de maatschappij.
Wij zijn yellow arrow. Gids van de digitale vooruitgang.
Dit verhaal is vertaald naar deze nieuwe website. Hier wordt nóg duidelijker waarop wij ons focussen:
> Moderne werkplek
> Apps en data
> Security
> Adoptie
Met dit nieuwe verhaal en deze duidelijke focus gaan we weer keihard aan het werk. Kijk jij ondertussen maar eens rond op onze nieuwe website.