Eenvoudig rapporteren voor DEURPLUS
Deurplus is een bedrijf dat zorgt dat je alleen de mensen over de vloer krijgt op wie je ook echt zit te wachten. Met state-of-the-art toegangssystemen zorgen ze dat jij de ruimten open stelt die toegankelijk moeten zijn en de rest veilig achter slot en grendel houdt. “Onze elektrische toegangsoplossingen gaan soms honderden keren per dag open en dicht,” vertelt Hendri van den Hoorn, directeur van Deurplus. “Om ervoor te zorgen dat de panden van onze klanten veilig blijven, is het logisch dat we de deuren periodiek nakijken en onderhoud plegen. Om alle gegevens rond onderhoud en onderhoudscontracten bij te houden, gebruiken we een ERP-systeem dat Syntess heet. Van daaruit rapporteren we naar onze klanten. Maar om nou te zeggen dat die rapportages er vloeiend uit rollen…” Yellow arrow fikst het.
Maak adviesafspraakNoeste handenarbeid
“Alles wat onze monteurs doen aan een deur of andere toegangsoplossing slaan ze op in Syntess,” vervolgt Hendri. “Daarin staat per klant en per product vastgelegd hoe de onderhoudssituatie ervoor staat. Vroeger gaven we onze klanten één keer per kwartaal een overzicht in de vorm van een rapportage. Klanten willen bewijs zien dat we doen wat we zeggen en dat de prestaties van de deuren navenant zijn. Die rapporten waren me het werk wel. Alle afzonderlijke gegevens moesten handmatig naar Excel worden geëxporteerd en aan de hand van allerlei moeilijke formules een plaats krijgen. Dit proces was ontzettend arbeidsintensief en het resulteerde in een overzicht dat de schoonheidsprijs niet verdiende. Ook paste het niet bij onze professionele uitstraling. Volgens yellow arrow kon dit niet alleen veel mooier, maar ook veel makkelijker.”
"Onze elektrische toegangsoplossingen gaan soms honderden keren per dag open en dicht"
Dat kan veel makkelijker
“Toen ik mijn probleem voorlegde, wisten ze bij yellow arrow al snel hoe ze het aan wilden pakken,” gaat Hendri verder. “Met behulp van Microsoft Power BI gingen ze aan de slag met het opstellen van dashboards. Ze koppelden Power BI aan het bronbestand uit Syntess, dat ze inlazen om een datamodel te creëren. Op basis van het bouwjaar van een deur in combinatie met het vorige keuringsmoment en de onderhoudsbeurt rekenden ze een coëfficiënt uit. Die coëfficiënt is dus een getal dat aangeeft hoe het ervoor staat met het onderhoud van een specifieke deur en wanneer een volgende beurt nodig is. Ik tover nu met een druk op de knop alle informatie over een klant of specifieke deur te voorschijn. Niet vanuit moeilijke formules in ellenlange Excel-bestanden, maar met overzichtelijke sliders, dashboards, grafieken en tabellen. En, wat misschien nog wel het mooiste is, ik kan dit een-op-een doorzetten naar onze klanten. We hoeven niet iedere keer nieuwe formules te definiëren, maar laten alles in een duidelijk en professioneel overzicht zien waarmee je voor de dag kunt komen. Ons werk is daarmee gerichter, efficiënter en sneller.”
Direct en overal inzicht in onderhoudscontracten
“Dat is nog niet alles,” laat Hendri weten. “Omdat niet alle mensen met een storing ook een onderhoudscontract hebben, moesten we bij een telefoontje met een verzoek vroeger eerst zoeken hoe de informatie voor een specifieke klant met een specifieke deur geregistreerd stond. Daarvoor moesten we diep Syntess in duiken en de gegevens boven water halen. Met name buiten kantooruren en ‘s nachts gaf dit veel gedoe. Stel dat een deur van een grote zorginstelling niet functioneert om drie uur ‘s nachts. Wij werden dan gebeld, waarna een computer waarop Syntess geïnstalleerd was aangezet moest worden en het grote zoeken kon beginnen. Als dan bleek dat voor de deur in kwestie geen storingscontract was afgesloten, was je daar pas na een poos achter en moest je alsnog ‘nee’ verkopen. In het huidige systeem zie je in één oogopslag wat de contractstatus is van een bepaalde klant of deur. Als speciale geste heeft yellow arrow de nieuwe tool ook beschikbaar gemaakt voor tablet en smartphone, waardoor we in een paar tellen weten hoe de vlag erbij hangt. We zijn dus niet meer afhankelijk van apparatuur met Syntess erop! Handig voor als je op locatie bent, maar natuurlijk ook wanneer je wakker wordt gebeld en je snel wilt handelen.”
Vlottere dienstverlening
“Het verschil met vroeger is erg groot,” gaat Hendri verder. De tijdswinst is enorm en het gemak voor onze monteurs op locatie is geweldig. Ook de professionele uitstraling en de uniformiteit van onze rapporten is een grote stap vooruit. Daarbij hebben we erg prettig samengewerkt met yellow arrow. Als we tegen uitdagingen aan liepen, zochten ze direct naar een passende oplossing. En de extra functionaliteit van de mobiele beschikbaarheid heeft me al vele uren extra nachtrust opgeleverd.”
"Ik kan dit een-op-een doorzetten naar onze klanten"
Doorontwikkeling
“We zijn nog niet klaar,” vertelt Hendri enthousiast. “In de toekomst willen we de tool door gaan ontwikkelen. Zo gaat yellow arrow de informatie die we nu eenvoudig tot onze beschikking hebben ook voor onze klanten toegankelijk maken. Dan kunnen ze zelf de status van hun deur inzien, opvragen wanneer er gekeurd moet worden en een onderhoudsbeurt aanvragen. Zo blijven we samen met yellow arrow innoveren en verbeteren.”