KNHS blijft innoveren voor een vast bedrag per maand, dat is GRANDIOOS
We hebben iets grandioos bedacht, al zeggen we het zelf: yellowGIDS Grandioos. Voor een vast bedrag per gebruiker per maand mag een organisatie gebruikmaken van ál onze diensten. De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) zag dat wel zitten. Om te checken of onze dienst net zo grandioos is als-ie klinkt, gingen we langs bij Jolet de Kleijn, hun teamleider IT & Data.
Maak adviesafspraakyellowGIDS Grandioos is ons alles-in-een-pakket. Dus projecten, technische en strategische ondersteuning, wijzigingen en implementatie van nieuwe functionaliteiten voor een vast bedrag per gebruiker per maand. Ideaal! Een ICT-begroting maken was nog nooit zo makkelijk. En inderdaad: als de klant morgen zijn hele omgeving op de schop wil, dan kan dat. Zonder projectinvestering.
Terug naar de KNHS. Deze overkoepelende paardensportbond is 24/7 actief om de leden en paarden een mooie sport te bezorgen. Overdag zijn daar 90 medewerkers druk mee en ’s avonds en in het weekend nog eens zo’n 3000 vrijwilligers en medewerkers van onder meer rijverenigingen en ruitersportcentra. En dan zijn er ook topsporters die met hun paarden én begeleiders de wereld over reizen voor wedstrijden. Je snapt: hun systemen moeten altijd en overal beschikbaar zijn.
Dat is de verantwoordelijkheid van Jolet de Kleijn. Dit paardenmeisje (haar eigen woorden) kreeg als tiener een droombijbaantje bij de paardensportbond: stallen uitmesten. Inmiddels leidt ze het IT & Data-team van de KNHS, dat uit vier mensen bestaat.
Duidelijkheid was doorslaggevend
“Onze IT-contracten bij een grote organisatie liepen af”, vertelt Jolet. “Omdat we niet meer tevreden waren én naar een 365-omgeving wilden, gingen we op zoek naar een andere partij.” Vier partijen mochten pitchen, waaronder wij, in samenwerking met Intercept Zwolle. En je raadt het al: de KNHS gunde ons de klus.
Jolet: “Wat me van de pitch van yellow arrow is bijgebleven, is dat er niet alleen salesmensen aan tafel zaten. Die zeggen dat alles kan. Het team dat het moest uitvoeren, was er ook bij en kon beamen dat het ging lukken. Dat gaf vertrouwen.”
En er was meer wat haar aansprak. Een lijstje van Jolet:
- Korte lijnen, snel schakelen
- Geen gedoe met tickets
- Niet telkens facturen hoeven checken
- Kennissessies
- Maandelijks overleg
- De instelling: we gaan het samen doen
- En, doorslaggevend: duidelijkheid!
"Er zaten niet alleen salesmensen aan tafel. Die zeggen dat alles kan. Het team dat het moest uitvoeren, was er ook bij en kon beamen dat het ging lukken"
Azure Virtual Desktop
Onze eerste klus: nieuwe, moderne en veilige Microsoft-werkplekken inrichten die overal te bereiken zijn voor de medewerkers, vrijwilligers en topsporters. Omdat de KNHS applicaties gebruikt die nog geen webapplicaties zijn, introduceerden we Azure Virtual Desktop. Dat is een in Azure ondergebrachte serveromgeving die via een virtuele desktop wordt aangeboden op het apparaat van de gebruikers. De technieken die nodig zijn om dit veilig en schaalbaar te doen, zijn al standaard aanwezig. Dat scheelt een complexe inrichting. Zelf heeft KNHS hierdoor geen servers meer in een datacenter staan. Intercept beheert de ERP-omgeving die in Azure is ondergebracht (en voorziet in 24/7 support), yellow arrow de Azure Virtual Desktop-componenten en de overige servers in Azure.
“Dit project ging heel goed”, aldus Jolet. “Op advies van yellow arrow hebben we gewerkt met ambassadeurs in de organisatie. Die hielpen met de inventarisatie van de wensen en kregen uitgebreide trainingen over de pakketten. Zij namen hun collega’s mee in de vernieuwingen en beantwoordden de eerste vragen op de werkvloer. Dat werkte goed. De implementatie in maart 2022 verliep vlekkeloos. Yellow arrow was hier om alle laptops door te spoelen. Alle deadlines zijn gehaald, het was heel plezierig.”
Eerlijke dingen: daarna viel er even niets te lachen. Jolet: “We hebben behoorlijke performance-issues gehad. De combinatie Windows 11 met OneDrive-synchronisatie in een Azure Virtual Desktop-omgeving bleek geen gelukkige. Toen zijn we uiteindelijk teruggegaan naar Windows 10.”
Voor beide partijen allesbehalve een leuke periode. Gelukkig vonden we de oplossing. “De specialisten hebben het nooit licht opgenomen en deden er alles aan om het op te lossen. Dat zorgde ervoor dat we nooit aan yellow arrow hebben getwijfeld.”
"We staan met de KNHS aan de vooravond van een digitale transformatie, we moeten mee met de tijd. YellowGIDS Grandioos is dan ideaal"
Digitale doeners
Eind goed, al goed? Ja en nee. Want we zijn nog lang niet klaar bij de KNHS. Deze club is digitaal behoorlijk vooruitstrevend. En dus haalden we voor Jolet en haar team meer diensten en vernieuwingen van stal. 😉 Vier voorbeelden:
- YellowSECURE
Nadat ze ons evenement over yellowSECURE bezocht, wilde Jolet er direct mee aan de slag. “Deze dienst kwam als geroepen. Door het datalek bij de KNVB - een nachtmerrie voor elke organisatie - was het bij ons een hot topic. Tegenwoordig beschermen de mensen en systemen van yellow arrow onze waardevolle data en apparaten. Dat voelt fijn en veilig.”
- Power BI
Jolet: “We waren al voorzichtig begonnen met Power BI, maar dankzij de kennis van yellow arrow zit daar nu meer schot in. We willen een datagedreven organisatie zijn, de experts van yellow arrow helpen ons daarbij.” - Bitwarden
Ook bij de KNHS zwierven aardig wat wachtwoorden rond. “Mark introduceerde bitwarden en sindsdien maken we er dankbaar gebruik van.” - WorkplaceBuddy
Nog eentje dan: er draait een pilot met WorkplaceBuddy, een geautomatiseerde, interactieve chatbot met e-learning. “Die helpt onze mensen digitaal vaardiger te worden. Ook is er een e-learning voor nieuwe medewerkers over hoe we hier met elkaar omgaan.”
Mooie ontwikkelingen! En het allergrootste voordeel van de Grandioos-klant: het brengt, naast de licentiekosten, geen extra kosten met zich mee. We regelen het gewoon. Voor een vast bedrag per gebruiker per maand. Jolet: “We staan met de KNHS aan de vooravond van een digitale transformatie, we moeten mee met de tijd. Deze dienst is dan ideaal. Het is erg fijn dat we met al onze vragen en wensen bij yellow arrow terechtkunnen.”