Praktijkonderwijs Roermond test yellow arrow

Ons nieuwe merkverhaal klinkt natuurlijk supergoed, maar we horen je denken: ja, ja… Geeft yellow arrow klanten écht zoveel aandacht? Maken jullie moeilijke dingen écht makkelijker? Annemarie Geenen is directeur-bestuurder van Praktijkonderwijs Roermond en al drie jaar klant bij yellow arrow. Op ons verzoek spitte zij het merkverhaal door. En, klopt het wat we beweren?

Maak adviesafspraak
Praktijkonderwijs Roermond
Bedrijfsomvang
51 werknemers
250 leerlingen
Locatie
Roermond
Branche
Onderwijs
Toepassingen
Microsoft 365
Microsoft Intune
Workspace 365
yellowSECURE

Eerst dit: Praktijkonderwijs Roermond biedt voortgezet onderwijs aan 215 jongeren die goed met hun handen kunnen werken. Zij volgen - naast onder meer Nederlands, rekenen en burgerschapsvorming - praktijklessen (in bijvoorbeeld koken, facilitaire dienstverlening en techniek) om zelfstandig te kunnen wonen. Maar de jongeren worden vooral opgeleid voor een mooie baan als bijvoorbeeld bediende in een restaurant, keuken-assistent, winkelmedewerker, schoonmaker of heftruckchauffeur.

De school is een zogenaamde éénpitter; Praktijkonderwijs Roermond valt niet onder een groot bestuur en heeft daarom geen ondersteunende stafafdelingen. ICT komt dus op het bordje van directeur-bestuurder Annemarie Geenen. “Al voor de coronapandemie ontstond de behoefte om makkelijker en efficiënter vanuit huis te werken”, vertelt ze. “We wilden nieuwe, moderne en veilige Microsoft-werkplekken die overal te bereiken zijn. Een omgeving die past bij onze vakken, lessen en organisatiestructuur. Onze conciërge die zich ook met onze ICT bezighield, kwam met yellow arrow op de proppen en inmiddels zijn we drie jaar verder.”

Drie jaar. Daar in Roermond kennen ze ons dus al een tijdje. Eens kijken of Annemarie zich kan vinden in het nieuwe merkverhaal.

Annemarie Geenen Praktijkonderwijs Roermond

"We wilden nieuwe, 
moderne en veilige 
Microsoft-werkplekken
die overal te bereiken zijn"

Annemarie Geenen
directeur-bestuurder Praktijkonderwijs Roermond

Klanten, partners en eindgebruikers van onze digitale producten krijgen bij ons de aandacht die ze verdienen.

“Wij in elk geval wel”, lacht Annemarie. “Ondanks de afstand. We werken het liefst met lokale partijen, maar er zijn niet zoveel organisaties die kunnen wat yellow arrow kan. Aan het begin van onze samenwerking zijn een aantal jongens regelmatig van Nunspeet naar Limburg gereden, voor het aanscherpen van het ‘strakke plan’. En toen kwam in maart 2020 die eerste, zware lockdown. Een hectische tijd, ook voor het onderwijs. Maar yellow arrow heeft ons geweldig geholpen.

De implementatie van onze nieuwe digitale werkplekken stond gepland in de meivakantie. Tijdens de lockdown heeft yellow arrow supersnel gehandeld, zodat wij online konden. Alles kwam in een stroomversnelling, want we hadden vrijwel geen digitale leermiddelen voor onze leerlingen. Terwijl de docenten via Instagram lesgaven of lesmateriaal bij de leerlingen thuisbezorgden, waren ze in Nunspeet keihard bezig om de nieuwe werkplekken in orde te maken. Om online klassen in te richten en de docenten uit te leggen hoe je via Microsoft Teams lesgeeft. Met hulp van yellow arrow hebben we de leerlingen ook op afstand geleerd in te loggen. Het zijn praktijkonderwijsstudenten, dus dat was in veel gevallen ingewikkeld. yellow arrow was dag en nacht beschikbaar. Ik herinner me dat we op een vrijdagavond rond 23.00 uur nog contact met ze hadden. Heel uniek. De technische overstap verliep vlekkeloos. Mark was op school om ons - op anderhalve meter afstand - te ondersteunen. Dat gaf een goed gevoel.”

Naar-het-praktijkonderwijs

 

Wij streven er juist naar om moeilijke dingen makkelijker te maken. (…) We zorgen ervoor dat iedereen, met én zonder IT-kennis, de toegevoegde waarde van digitale middelen in de dagelijkse praktijk kan brengen.

“Dit is een van de redenen waarom we voor yellow arrow kozen: ze kunnen in eenvoudige taal uitleggen wat ze doen. Ik heb geen ICT-kennis, alleen als gebruiker, en moet op dat gebied toch besluiten nemen. Ik hoef echt niet alles te begrijpen, maar ik moet het wel snappen. yellow arrow kan alles wat ze doen zó uitleggen, dat mijn ‘ICT-snapfactor’ het aan kan.

Op hun beurt hadden zij meteen door dat wij anders zijn dan een basisschool of havo. Dat alles eenvoudig moest zijn. Ook tijdens de implementatie hebben ze alles voor de docenten en leerlingen zo simpel mogelijk gemaakt. Ze hebben ons niet onnodig vermoeid met technische termen, ze vertellen alleen wat noodzakelijk is.”

Praktijkonderwijs Roermond

"Yellow arrow is altijd beschikbaar, handelt snel en denkt goed met ons mee"

Annemarie Geenen
directeur-bestuurder Praktijkonderwijs Roermond

We willen digitale vooruitgang realiseren.

“Dat is precies wat yellow arrow doet. Ze hebben ons geholpen om slimmer en veiliger samen te werken dankzij een moderne Microsoft-werkplek die overal te bereiken is. Daar stopt het niet: een paar keer per jaar spreek ik Corné over onderwerpen die voor het onderwijs interessant zijn. In 2023 focussen we op cybersecurity. Ik vertrouw erop dat zij onze digitale veiligheid bewaken en dat we een eerlijk advies krijgen om die veiligheid te waarborgen.”

We willen een duurzame relatie opbouwen. (…) En van technische en strategische waarde zijn voor klanten, eindgebruikers van digitale producten, en de maatschappij om ons heen.

“We zijn na al die jaren nog steeds tevreden. yellow arrow is altijd beschikbaar, handelt snel en denkt goed met ons mee. Inmiddels is onze ICT-conciërge met pensioen, maar alles loopt vlekkeloos door. Dat bevestigt dat mijn keuze voor yellow arrow de juiste is. Ze zijn zeker van waarde, voor ons én voor onze leerlingen. Een mooi voorbeeld: drie jaar en meerdere lockdowns verder zijn hun digitale vaardigheden enorm verbeterd. Daar heeft yellow arrow zijn steentje aan bijgedragen.”

Vergelijkbare cases

Klaar om aan de slag te gaan?
Vertel ons waar je heen wilt met jouw organisatie, dan selecteren wij de oplossingen. Helder en onafhankelijk!